Powłoka ceramiczna, czy kwarcowa… a może hybrydowa ?



W czasach gdy zabezpieczenie lakieru samochodowego powłoką ochronną staje się coraz bardziej popularne pewnie nie raz zastanawiałeś się w jakim celu wykonuje się taki zabieg? Ile warto wydać na to pieniędzy? A może zastanawiałeś się, czy w ogóle warto to zrobić?
Ten artykuł przygotowaliśmy, aby rozwiać Twoje wątpliwości, przybliżyć temat rodzajów ochrony lakieru i odpowiedzieć na pytanie co tak naprawdę jest lepsze? Powłoka ceramiczna, czy kwarcowa? A może istnieje na rynku produkt, który jest lepszy od wcześniej wymienionych? No więc po kolei..

Powłoka kwarcowa.

Powłoka kwarcowa to jedna z tańszych form zabezpieczenia lakieru samochodowego. Obecnie rynek jest tak nasycony różnego rodzaju powłokami kwarcowymi, że z pewnością każdy znajdzie cos dla siebie w rozsądnych pieniądzach. Warto nadmienić, iż koszt samych produktów zaczyna sie juz od 200zl.
Dlaczego warto zainwestować w kwarc?
Kwarc jest sposobem na o wiele trwalsze zabezpieczenie lakieru niż tradycyjny wosk. Utrzymuje się dłużej, nawet do 1 roku i zapewnia skuteczną ochronę przed warunkami atmosferycznymi. Uzyskany efekt hydrofobowy (odpychania wody)pozwala dłużej utrzymać samochód w czystości, ponieważ twarda woda, czy innego rodzaju bród nie przylegają tak do powierzchni samochodu. Innego rodzaju zanieczyszczenia jak tłuszcze, czy ptasie odchody na zabezpieczonej powierzchni o wiele łatwiej usunąć. Warto również zaznaczyć, że powłoka kwarcowa nadaje lakierowi niesamowitego połysku oraz głębi koloru. Tyczy sie to szczególnie ciemnych lakierów, które po nałożeniu kwarcu staja sie o wiele bardziej wyraziste i przyciemnione.

Ochrona ceramiczna.

Powłoki ceramiczne są dedykowane dla bardziej wymagających klientów, którzy na pielęgnację swojego samochodu są w stanie wydać więcej niż w przypadku kwarcu.
Przede wszystkim powłoki ceramiczne nie są dostępne w sprzedaży detalicznej. Musimy więc udać się do profesjonalnego studia, gdzie wykwalifikowani specjaliści przeprowadzi taki zabieg na naszym samochodzie. Koszta takiej usługi zaczynają się od ok 1200zł, a dochodzą nawet do 4000zł, w zależności od rodzaju ceramiki oraz pakietu usług.
Skąd koszta, o wiele wyższe niż w przypadku kwarcu?
Tak jak juz wcześniej wspominałem pierwszym powodem jest konieczność skorzystania z usług studia detailngowego. Kolejnym argumentem jest o wiele większa trwałość takiej ochrony. W zależności od rodzaju powłoki, może ona utrzymać sie na lakierze nawet do 5 lat, co w przypadku kwarcu jest niemożliwe. Ceramika podobnie jak kwarc podbija głębię koloru i nadaje szklistości, ale robi to w sposób o wiele bardziej wyrazisty. Testując różne produkty można zauważyć, ze ceramika robi to po prostu lepiej. Ostatnim, najważniejszym argumentem przemawiającym za ceramiką jest zdolność do ochrony przed drobnymi uszkodzeniami. Powłoka ceramiczna osiągająca twardość 9H zapewnia ochronę lakieru przed mikrorysami oraz działaniem tępych narzędzi. Z samochodu nie zrobimy oczywiście czołgu. Mocne rysy, takie jaki po gwoździu przebiją warstwę ceramiki i porysują lakier, ale uszkodzenia na skutek styczności np. z gałęziami z pewnością będą tworzyć się rzadziej bądź wcale. Ceramika jest odporna również na bardzo ostrą chemię, czy promieniowanie UV.

Powłoka hybrydowa.

Jeżeli ceramika jest lepsza od kwarcu to czy istnieje coś lepszego od ceramiki? Odpowiedź brzmi: Tak. Technologia ciągle się rozwija. Różne laboratoria prześcigają się w tworzeniu coraz lepszych, trwalszych, twardszych powłok, aby nasze samochody móc jeszcze lepiej ochronić. Hybryda to pewnego rodzaju połączenie kwarcu i ceramiki, ale jednocześnie milowy krok na przód. To totalnie nowy sposób ochrony wyznaczający nowe granice. Z przeprowadzonych testów wynika, że nawet najdroższej/najlepszej firmy ceramika nie posiada aż tak dużych właściwości przyciemniających lakier jakie ma hybryda. Głębia koloru jest o wiele bardziej uwydatniona. Połysk jest jeszcze bardziej wyrazisty. Mamy wrażenie, że na lakierze wylano warstwę szkła, co daje naprawdę niesamowity efekt. Warto również wspomnieć o właściwościach hydrofobowych. (odpychania wody) Woda szybciej i łatwiej spływa po samochodzie niż przy ceramice, co skutkuje dłuższym utrzymaniem go w czystości, a rzadsze mycie to lakier rzadziej narażony na mikrozarysowania powstające w procesie czyszczenia. Kończąc temat hybrydy nie można nie wspomnieć o właściwościach ochronnych. Mimo, że hybrydy nie musimy warstwować przy nakładaniu (tu cenna informacja dla detailerów) osiąga ona większą grubość i twardość od ceramiki, co znacząco wpływa na jej trwałość i skuteczność ochrony. Lakier zdecydowanie dłużej pozostaje w nienagannej kondycji i jest chroniony nawet przed drobny odpryskami, co w przypadku ochrony ceramicznej jest niemożliwe.
Odpowiadając na pytanie: kwarc, ceramika czy hybryda, z pewnością odpowiem – hybryda.
Co prawda wszystkie powłoki uwydatnią kolor i nadadzą połysk (oczywiście z różną intensywnością), posiadają lepsze bądź gorsze właściwości hydrofobowe, ale to hybryda najlepiej chroni lakier tworząc na nim pewnego rodzaju pancerz, a przy tym wcale nie jest znacząco droższa od powłoki ceramicznej.

Na końcu tego wpisu chciałem się odnieść do różnych opinii w internecie na temat firm produkujących powłoki ochronne. Każdy prześciga się, która powłoka najlepsza, która firma najbardziej godna polecenia. Bardzo ciężko jednoznacznie to określić. Powłoka jednej firmy lepiej przyciemnia lakier, ale woda słabiej się odpycha. Innej z kolei spływanie wody jest fenomenalne, ale lakier nie jest tak bardzo przyciemniony itd. Każdy musi sobie zadać pytanie czego oczekuje? Jeżeli efektów głównie wizualnych na krótki czas to polecam kwarc. Jeżeli właścicielowi samochodu oprócz idealnego wyglądu zależy również na ochronie, to zdecydowanie ceramika. Hybryda to z kolei powłoka dla najbardziej wymagających klientów. Maksymalna ochrona niedostępna nigdzie indziej, a przy tym wyraziste podbicie koloru, szklistość i najlepsze odpychanie wody.
Drogi kliencie. Decyzja należy do Ciebie

X
X